top of page

De schuldsanering is een zegen!

Slaves to debt.


Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Deze ingrijpende periode in mijn leven heeft ervoor gezorgd dat ik alles in een ander perspectief ben gaan bekijken.

Dit perspectief, ontstaan door verandering en gebouwd op liefde voor alles wat leeft, wil ik graag met jullie delen. 


VAN NIETS IETS MAKEN. I love it!

Waarom is dit een zegen?  Je mag jezelf zijn, de vrienden die je houdt of krijgt zijn echt. Zij hebben geen interesse in wat je hebt of wat je doet. Je mag van hen gewoon zijn wie je echt bent. Het leven is een stuk simpeler. Geen eigendommen, geen luxe dus geen gedoe. Gezondheid is belangrijk en stress is killing. Rust komt pas na het voortraject van de sanering. Leven is weer de norm ipv overleven en geleefd worden. De sport van 'niets' 'iets' maken is een bijzonder gevoel. Duurzaam leven is als bezuinigen! Het klinkt alleen hipper... ;-) In de schuldsanering kom je jezelf vaker tegen dan je ooit voor mogelijk hield. Ik ben als mens enorm gegroeid maar ook veranderd tot een heel open, eerlijk en ruimdenkend mannetje. Geluk zit hem niet in dingen maar in ZIJN. Kijk ik puur naar mijn eigen geluk, dan denk ik dat ik beter af ben. Ik zie en waardeer de kleine dingen weer en ben zo dankbaar voor wat ik heb. Perspectief! Alles is een kwestie van perspectief. Alles dat recht is, is krom. Jezelf vergelijken met een ander is zinloos. Love is a Universele Meaning. Er is maar één planeet. En dat is moeder Aarde, die overigens een levend organisme is. We hebben elkaar allemaal nodig. En we gaan leven van een EGO economie naar een ECO economie. Dat is zeker! We hebben namelijk geen keus.


Ik ben verlost van ongezonde leningen, contracten en dat werkt enorm bevrijdend! Als er geen geld is wordt je enorm creatief en ik ben al onze vrienden en familieleden enorm dankbaar voor de ondersteuning, liefde, kleding, bijdragen die in die periode zo enorm welkom waren. Ik weet nu wat echte vriendschap is. Thanks lieve schatties. Rijkdom zit hem in zijn. De buren wil ik extra bedanken want zonder de buurman en zijn hout had ik nooit kunnen creëren wat ik hier heb neergezet. Oud en gebruikt hout een nieuw leven geven: buiten - binnenkeuken, Ibiza loungebed, hout voor in de kachel, oude stalen bak ombouwen tot BBQ, een eigen moestuin met veel kruiden en groenten en minder vlees. Van niets iets maken is thrilling.


Nieuwe toekomst                         

Qua eigendommen bezit ik 'niets'. maar ik heb me nog nooit zo rijk gevoeld. Kerstavond gourmetten met de kids dat is rijkdom. Wereldwijd zijn er prachtige projecten gaande. Dat is voor mij rijkdom. Werken aan een betere toekomst en iets achter laten waar onze kinderen trots op kunnen zijn. Kortom een maatschappij waar iedereen zichzelf mag zijn en waar we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor gezond voedsel, duurzaam denken en leven, onderdak en zorgdragen voor alles dat leeft.

Het gaat mij ook niet om eer, roem of geld. Alleen een positieve duw in de rug! Ik zoek gelijkgestemden, echte mensen mensen die hun kennis, ervaring en visie met ons willen delen voor een betere wereld.

Samen met de juiste mensen met een echt hart komen we een heel eind.


See it, Feel it, Bé it.







Recent Posts

See All

HUMAN.

bottom of page