top of page

De Onderste Steen Ben Je Zelf.

by Ellen den Hollander.


Ik zit nu al een week naar deze groep te kijken en me af te vragen hoe ik dit het beste kan zeggen. Laat ik beginnen met zeggen dat je een moedige ziel bent. Als je dit leest, als je hier mee bezig bent. Het vereist moed om de leugens los te laten en op zoek te gaan naar de waarheid. Om onder ogen te willen zien hoe we er als mensheid voor staan, door illusies heen te prikken, stront aan te kijken en het licht van je bewustzijn naar de donkerste uithoeken van het mens-zijn te brengen. The Dark Night of the soul is geen pretje. Voor niemand.


En als je op me lijkt dan breekt het je, aan alle kanten. Als je op me lijkt dan heb je naar je scherm gestaard en de grond onder je voeten weg voelen zakken...dat ze het expres doen, dat het zo georganiseerd is, dat het zo veel verder gaat dan je zelfs maar kon bedenken. dan wil je weten hoe het zit maar wordt je woedend en moedeloos van wat je vind. Ik heb dit jaren gedaan. Nachtenlang gegoogeld naar alles wat niet waar bleek te zijn. Dat Nederland hoofdkantoor kinderhandel bleek te zijn, dat de intifadas regelrechte slachtpartijen bleken te zijn, HAARP, de ondergrondse tunnels, de genetische manipulatie van ons eten, de in scene gezette rampen en terroristische aanslagen. De manipulatie, het geweld, het was meer dan het zachte stukje in mezelf kon hebben en voor het eerst in mijn leven werd ik echt hard. Woest, woedend, furieus om zoveel onrecht en vast besloten om daar tegen te doen wat ik kon. Ik heb me destijds op de internationale pedo ring geworpen en er alles aan gedaan wat binnen mijn mogelijkheden lag om dit probleem in kaart te brengen, om het uit de schaduw te halen waar het zo lang ongezien z’n gang kon gaan.

Ik heb veel geleerd van dit deel van mijn spiritual AWAKENING dat in de meeste culturende 3 dagen niet al te letterlijk moet nemen. 3 jaar Hell is ook een goeie omschrijving). Ik zal proberen de belangrijkste eerste 2 lessen do duidelijk mogelijk op te schrijven, zodat je er je voordeel mee kunt doen als het voor jou als waarheid voelt.


1. Wat je aandacht geeft groeit.

Door weken, maanden lang een hyperfocus op narigheid te hebben begon het me op te vallen dat mijn hele externe realiteit mee leek te veranderen. Alles werd donker. Niet alleen de informatie die ik tegen kwam, ook de gesprekken en ontmoetingen en vooral de gedachten die ik had: hoe meer ik me op donker focuste, hoe donkerder alles werd, tot ik op een zeker moment mezelf in een gedachte bevond waar ik van schrok; is de mensheid wel de moeite waard om te redden? moeten we dit niet gewoon uit laten sterven en een mislukt experiment noemen. Zou de rest van dit universum daar niet meer bij gebaat zijn? Ik schrok ervan, omdat alles wat ik deed altijd was om iedereen te helpen,..dacht ik. Dus ik ben playlists voor mezelf gaan maken. video's die hoop geven. van Russische mannen die eendjes helpen over steken. Van mensen die appels naast slapende dakloze mensen neer leggen. Alles wat me er maar aan hielp herinneren dat er hoop is, dat er schoonheid is. Dus dan was ik een paar uur bezig met de pedo ring en ging ik daarna 20 minuten naar de mannen en hun eendjes kijken. Ik ben een opmerkzaam mens, dus dat dit onmiddellijke gevolgen had voor mijn realiteit viel me meteen op. Er kwam weer licht. Hoop sijpelde terug. En ik zag opvallend veel grote mannen en eendjes. En dan bedoel ik echt; Harry Potter veel en vaak mannen en eendjes...


Dit zette me op het volgende deel van het pad van mijn awakening; je bewustworden van de spelregels van de game waar je in bent geïncarneerd. Ik zag steeds dubbele nummers waar ik ook keek, op de klok was het steevast 11:11 of 11 over. Mijn toevallig'The dark Night of the soul' wordt genoemd, of symbolisch; 3 days of darkness (waarbij je heden namen toe en wel zo dat mensen dachten dat ik het uit mn duim zoog. De informatie die ik vanaf dan begon te vinden was even geheim en verborgen gehouden, maar veel positiever van aard. Het ging over wie we werkelijk zijn en wat we echt kunnen maar zijn vergeten. Hoe we onze realiteit 24/7 zelf maken, maar onbewust over hoe dit feitelijk werkt.


Kort samen gevat realiseerde ik me opeens dat alle nare dingen, alle complotten alle ellende feitelijk 1 doel heeft; de frequentie van het menselijk bewustzijn laag houden. Met laag bedoel ik trillingen die variëren van machteloosheid, schaamte, schuldgevoel, angst en apathie. En als het echt niet anders kan woede. Dat heeft helaas een doel; al zijn het voor ons afschuwelijke emoties om in te bestaan, er zijn soorten die juist floreren op zulke energieën, op die trilling. Laten we zeggen dat angst voor hen eten is, zoals een mango dat voor ons is. Er wordt van alles gedaan om je boos en bang te houden.

En niet zonder reden.

De groep mensen waar iedereen nu zo boos op is; noem het illuminatie, de cabal etc etc heeft er baat bij en is zich er heel goed van bewust dat je blije mensen niet kunt 'eten' en niet kunt onderdrukken. Dat een mens dat op de trilling van moedig zijn gaat zitten in notie door liefde wordt gevonden en zich weer herinnert dat de externe realiteit letterlijk een spiegel is van de interne realiteit. En elk mens dat zich er weer van bewust wordt dat je de wereld de hele tijd zelf maakt ( met je focus en je gevoel) gaat sowieso iets anders maken dan de poepzooi die er tot dan toe was. Ga maar na bij je zelf; als je er achter zou komen dat het universele veld simpelweg je vibe en het onderwerp (dat waar je aan denkt) copy paste en aan je terug geeft; zou je dan niet onmiddellijk uit gaan vogelen hoe je je kunt focussen op dingen die je wél wilt zien en er varen ipv op dingen die je niet wilt zien en ervaren? Tuurlijk. iedereen wil liefde, iedereen wil geluk. Maar de bitch is dat het gros van de mensen niet meer gelooft dat dat überhaupt mogelijk is, omdat ze al zo lang een focus op ellende hebben dat dat alles is wat ze kennen. En, niet onbelangrijk; dat ze denken dat het oneerlijk is voor de mensen die lijden. dat je die dan laat stikken. Godzijdank blijkt dat dus niet het geval. Er is niet 1 werkelijkheid. en daar zit je redding.


Wet 2 in dit universum:

de wet van mirroring/ attraction. Zo binnen zo buiten.

Stel jezelf voor als een zender<> ontvangen, als een radio. als je radio 538 wilt ontvangen zul je naar de golflengte,naar het kanaal toe moeten gaan waar die zender op af speelt, toch? zo werkt het met de realiteit ook. Het eerste concept dat je daarvoor los moet laten is het idee dat er 1 wereld is en dat die onveranderlijk is. Vervang dat idee door : van elke mogelijke denkbare versie van de realiteit, van deze wereld, is een snapshot. als een foto. Er is een versie van de aarde waarin we allemaal blij en gezond zijn en er zijn versies van de aarde waarin we allemaal naar de tering gaan en alles er tussen in. Wij zijn een soort multidimensionale reizigers door die snapshots heen. Als we ons focussen op iets dat goed voelt begint ons lichaam en ons systeem zich af te stemmen op die trilling, die frequentie en die over te nemen. Dit noem je mee resoneren. Je reist dan door de snapshots van de realiteit die op dit kanaal wonen. Je zend en ontvangt blije werelden. Stel je doet dit met woede: na een tijdje ben je letterlijk een zender en ontvangen voor woede geworden. Je reist nu als het ware door alle snapshots van reality heen die op datzelfde kanaal zitten. Dus als je in die staat van zijn zegt; de wereld is kapot, dan heb je gelijk; jouw wereld is ook kapot. maar het is maar een snapshot. Het is niet de enige werkelijkheid die er is. : wat je gelooft is wat je waar neemt. Niet omdat het waar is, maar omdat je alle andere realiteiten buiten sluit. Omdat je alleen kunt ontvangen wat je zit te viben.

Als je je focus echter shift naar iets dat beter voelt, en je blijft je aandacht en dus je energie daaraan geven dan reset je systeem zich naar dat kanaal. Om liefde te zien moet je liefde worden. om vrede te zien, moet je vrede worden. Simpelweg omdat dit spelletje zo in elkaar steekt dat je buitenkantje altijd een spiegelbeeld is van je binnenkantje. Kijk maar eens om je heen naar je leven; herken je je eigen gedachten? herken je het gevoel? Zijn het dingen waar je veel mee bezig bent geweest? of zijn het dingen die net zo voelen als de dingen waar je veel mee bezig bent geweest?


Ik had het niet door. Dat het de focus zelf was. En toen ik het wel door kreeg schrok ik me de tering. Want ik realiseerde me dat ik onbedoeld zat te voeren wat ik wilde zien verdwijnen.

Maar voor ik al te veel in die materie duik, lijkt het me handig dat je eerst zelf ervaart waar ik het over heb. Dus geloof me vooral niet op mijn woord; by all means; probeer het uit en als je binnenkantje JA zegt, doe de komende week de volgende 2 experimenten.


1. Je gedachten herkennen: probeer de komende week zovaak als je er aan denkt even stil je staan bij wat je denkt, wat er van binnen eigenlijk gebeurd. Zet desnoods een timertje op je telefoon. Vraag je elke keer af; waar zat ik net met mn gedachten? Hoe voelt dit? hoe voelt dit in mijn lijf? herken ik dit gevoel in mijn omgeving? zijn er meer situaties, mensen, gedachten die me dit gevoel geven? en dan tot slot de belangrijkste gedachte; wil ik hier meer van?


Als het antwoord nee is: haal je aandacht er dan van af en shift je focus naar iets dat je een beter gevoel geeft. Als het antwoord ja is: blijf met je focus zolang als je kunt bij deze gedachte, bij dit concept en kijk of je het goede gevoel zo groot mogelijk kunt maken.


2. Ga op een moment naar keuze 5 minuutjes zitten en kies een voorwerp dat je niks kan schelen, waar je geen enkele emotie bij aan maakt. Het moet iets zijn dat je niet heel erg graag wilt hebben, maar waarvan het ook prima is als het er wel is. Voor mij was dit een stuk gatenkaas en een beeldje van een vogel. Voor mij voelen die voorwerpen heel neutraal ( voor jou kan dit wat anders zijn) Probeer je voor stellen dat je dit voorwerp tegen komt. Als afbeelding op een poster, als sticker op iemands tas, in gesprekken, in winkels. kijk maar waar je binnenkantje mee aankomt. Kijk hoe lollig je dit kunt maken. wat zou leuk zijn? Iemand die je op een verjaardag een stukje gatenkaas aanbiedt. een doos vol vogelbeeldjes op een rommelmarkt. kiek moar. Doe dit een paar dagen en let dan op of je dit voorwerp in je externe realiteit ineens ziet opduiken.


3. Kies een conspiracy waar je je heel boos over maakt. Analyseer de situatie. Wat is er aan de hand dat je niet wilt. Maak het zo Jip en Janneke mogelijk. Dus voor de pedo ring; mensen doen kinderen geweld aan. Dat is wat ik niet wil. Draai de situatie nu om: hoe ziet de versie van de werkelijkheid eruit die je wel wilt. In mijn geval: alle kinderen zijn veilig en gelukkig.


Hoe ziet dat er uit? maak het zo gedetailleerd mogelijk, maar zorg dat je m wel kunt voelen. Dus als; alle kinderen zijn gelukkig- een brug te ver voor je is ( dat merk je doordat je het je letterlijk niet voor kunt stellen - en dus niet kunt creëren- ) pak em dan een tandje lager; alle kinderen die vast zitten komen vrij. Zie hoe er overal sloten breken, deuren open gaan, kinderen naar buiten komen, gevonden worden, hulp krijgen. Pak de hoogst mogelijke versie van de werkelijkheid die voor jou haalbaar is. Onthoudt dat het je GEVOEL is dat je werkelijkheid maakt. dus pak iets dat je kunt voelen.

Voer deze versie van de werkelijkheid zo vaak als je kunt.

Als je mind moeite heeft met dit concept; denk hier dan eens over na: is een demonstratie tegen oorlog hetzelfde als een bijeenkomst voor de vrede? voelen ze hetzelfde? voeren ze hetzelfde?

Ik zal heel eerlijk zijn; dit gaat niet in 1 keer. Dus voel je niet lullig als je in het begin niet langer dan 10 minuutjes hier met je aandacht mee bezig kunt zijn. Je moet je brein trainen om van focus te switchen; van wat je niet wilt, naar wat je wel wilt.

Je ervan bewust worden is de eerste stap. Dus als je merkt dat je nadenkt over dode aangespoelde vissen en een vervuilde zee; merk dan even op waar je met je focus zit en vraag je af: wat is de versie die ik wel wil zien; ah, vrolijke levende vissen, helder water etc etc.


Doe dit een week en kijk wat er veranderd.

Ellen

Recent Posts

See All
bottom of page